Harmen en Imelda op reis door Zuid-Amerika

Een stukje patagonie

Hallo allemaal,

Wat zijn we blij dat we toch naar het noorden van Patagonie zijn gegaan! Het stond absoluut op de verlanglijst, maar in de winter was het misschien niet zo´n geweldig idee dachten we vooraf... Met nog ruim tijd toch maar geprobeerd en het is er helemaal geweldig. Zo ontzettend mooi, in de taxi naar het hostel waren we al helemaal weg ervan. De enorme meren, omringd door besneeuwde bergtoppen en toch ook wel veel groen, je kan er urenlang naar blijven kijken. In het stadje San Carlos de Bariloche hebben we 10 dagen doorgebracht, misschien wel langer dan op elk van onze eerdere stops, dus dat wil wat zeggen! Het stadje is ook erg leuk, heel veel gezellige restaurantjes met erg lekker eten, een beknopt centrum (maar 3 belangrijke straten en op de een of andere manier haalden we ze toch steeds door elkaar, heel apart...) en het ligt direct aan een van de grootste meren. En hoewel het zeker niet warm was viel de temperatuur nog best mee, rond de 10 graden overdag (in de bergen natuurlijk was kouder nog). We hebben ons vrijwel elke dag ergens in de natuur vermaakt met onder andere:

• 2 dagen gaan skien/snowboarden in het belangrijkste skigebied van Argentinie (en ongetwijfeld heel Zuid Amerika)
    Nog erg goede sneeuw en een spectaculair uitzicht want het gebied ligt ook direct aan het meer (zie ook de filmpjes). Met de lente hier in aantocht was het alleen bij flinke wind wat fris, de zon was erg lekker!
  • Een dagje varen op het meer en 2 van de eilanden bezoeken
    Op het eerste eiland staat een bijzonder soort boom met kaneelkleurige bast, alleen hier te vinden in de wereld, het zijn net grote kaneelstokken die uit de grond steken
    Wink
    Het tweede eiland is het grootste in het meer en gewoon mooi om te zien en op rond te lopen.
  • Een excursie naar twee watervallen en een zwarte gletsjer (bovenaan natuurlijk wit, maar het onderste deel is zwart ijs doordat het onderweg mengt met grond en stenen)
  • Een middag kanoen op een wat kleiner meer
    Helaas door harde wind moesten we langs de rand van het meer blijven, maar ook daar was het een erg leuke ervaring. Zo enorm stil, helemaal geen toeristenseizoennu dus we waren de enigen op het hele meer...
  • Een ritje met een kabelbaan omhoog naar een mooi uitzichtpunt
  • Eigenlijk wilden we ook nog graag gaan parapenten hier, maar de wind was helaas steeds te hard daarvoor...

Voor iedereen die ooit nog naar Argentinie gaat: sla dit gebied absoluut niet over!

Onze laatste 1,5 week gaan we Buenos Aires bekijken en daarna de watervallen van Iguazu. Gisteren zijn we in BA aangekomen op de eerste lentedag en vandaag was die al goed te merken, dus we warmen nog even op voor we weer naar huis komen

Cool

Groetjes,
Harmen & Imelda

Pim

Patagonie en Bariloche: voor Koen waren dat ook hoogtepunten van zijn trip naar Zuid-Amerika. De foto's zien er in ieder geval geweldig uit! Trouwens, het ziet ernaar uit dat ik eind maart 2011 ook een reisje naar Bariloche mag gaan maken: er is dan een symposium in hotel Edelweis (hebben jullie dat gezien?) waar ik graag naartoe ga. Nu ik jullie verhaal lees hoop ik helemaal dat dat doorgaat.

Veel plezier nog in Buenos Aires! En ik zal binnenkort (eindelijk) eens reageren op jullie mailtjes: bedankt voor de felicitaties in ieder geval!

marian jol

ha harmen en imelda
en dan is het al weer bijna voorbij---
maar wel veel ervaringen (gelardeerd met mooie foto's) om nog lang van te kunnen genieten goede terugreis