Harmen en Imelda op reis door Zuid-Amerika

Iguazu Falls

Wow...

Woorden schieten tekort om Iguazu Falls te beschrijven. Wat een enorm geweld en spektakel! Zoveel water, zoveel verschillende plekken waar het naar beneden stort, zo immens... Ook de foto's en film doen ze te weinig eer. Maar wel waard om te bekijken hoor

Laughing

De 4 dagen die we hier zijn geweest hebben we er elke dag doorgebracht. Drie keer aan de Argentijnse kant -een groter park met veel paden en uitzichtpunten en een boottocht - en een keer de Braziliaanse kant vanwaar we de watervallen ook per heli hebben bekeken. Dat was echt een briljante vlucht, kort maar zeer krachtig!

Verder hebben we ook veel vogels gezien (oa Tucans), een soort miereneters, duizenden vlinders, gordeldieren, reuzemieren en zelfs een grote groep aapjes! We zijn hier weer terug in het regenwoud en dat is goed te merken aan het vele groen en leven om je heen.

De aandachtige bloglezer mist nu natuurlijk nog een verhaal over Buenos Aires. We zijn daar 5 dagen geweest voor we in de bus naar Iguazu stapten. Een van die dagen hebben we op 'De Pampa' oftewel het platteland doorgebracht tussen de Gauchos. Daar hebben we wat van het Gaucho leven opgesnoven op een kleine estancia met paardrijden, Gaucho spelletjes, een echte Argentijnse BBQ, folklore muziek + dans en demonstraties van hun kunsten met/op een paard. De overige 4 dagen hebben we delen van Buenos Aires bezocht - het centrum met vele oude belangrijke gebouwen, nieuwer en ruimer Puerto Madero, vrolijk gekleurd La Boca, Recoleta met de begraafplaats waar Evita ligt - en we hebben een tangoshow gezien (zelfs een lesje gehad!), gewandeld in het ecoreservaat aan de 'kust' en in de japanse tuin en genoten van het heerlijke lenteweer

Cool

En nu zijn 5 maanden reizen alweer voorbij, morgen vliegen we terug naar Nederland. Na 6 landen, 148 nachten, tig keer uit eten, 11 vluchten, vele, vele busuren en 15 verhalen op de site zit het er nu echt op. De reis heeft al onze verwachtingen overtroffen.

Tot slot willen we iedereen die onze verhalen met zoveel enthousiasme heeft gelezen en becommentarieerd heel erg bedanken! De vele comments, mails en smsjes hebben we zeer gewaardeerd. We zullen het reizen en alles wat daarbij komt kijken missen, maar het is nu tijd om naar huis te gaan. We kijken ernaar uit jullie allemaal weer te zien!

Tot snel,
Harmen & Imelda

Nanda

Wat een gave verhalen en mooie foto's weer! Zuid-Amerika staat al lang bovenaan m'n verlanglijstje, maar nu ik al jullie verhalen heb gelezen kan ik nog niet kiezen naar wáár in Zuid-Amerika ik zou willen gaan ;-)

Geen idee of jullie dit nog lezen voor jullie vertrekken, maar een heel goede terugreis! En anders: welkom thuis! :-)

Groetjes,
Nanda

Susanne

Wat een mooie verhalen en foto's weer!
Wat een gek idee dat het er alweer op zit!
Dat zal nog wel 'afkicken' worden wanneer je weer terug bent..? En.. gaan jullie nog tango-lessen voortzetten in Nederland...?

Diana

Wel thuis!!! Dat zal even raar zijn om weer in ons kikkerlandje terug te zijn. Geniet lekker van de Hollandse pot, jullie eigen bed en het weerzien met familie en vrienden. Tot gauw!
grtz

everlien

Hidiho!
Ik zie dat ik nog wat verhalen in te halen heb... Maar heb intussen al weer heel veel mooie foto's bekeken!! Dat jullie nu alweer terug zijn zeg... Toch gaat het dan allemaal snel. Het zal wel weer even wennen zijn!!
Succes met 'inburgeren', haha.
Liefs,
Everlien