Harmen en Imelda op reis door Zuid-Amerika

Quito

Hallo allemaal,

Na een lange reis zijn we nu in Quito! De aswolk bracht een beetje vertraging, maar op de tussenstops is dat grotendeels weer ingehaald, dus dat viel alles mee!

Deze eerste paar dagen hebben we het erg rustig aan gedaan. Eerst de jetlag verwerken en vooral aan de hoogte wennen! Vandaag lijkt het voor het eerst dat dat acclimatiseren een beetje begint te werken. We zijn dat maar meteen gaan testen door met een kabelbaan naar het hoogste uitkijkpunt over Quito te gaan: op 4100m! Vanaf daar kan je nog een stuk verder/hoger hiken, maar na een klein stukje bleek al snel dat dat nog iets teveel was gevraagd

Laughing
Dus gewoon van het uitzicht genoten! Ongelofelijk dat zelfs op die afstand Quito niet in zijn geheel is te zien. Het is een enorme stad (+/- 2 miljoen inwoners) die de hele vallei beslaat. Het ziet er daardoor wel gaaf uit: volledig omgeven door hoge groene bergen.

Verder hebben we al heel wat leuke verhalen over Quito en andere plaatsen in het land gehoord. Soms in het engels, meestal in het spaans en daar is zowaar wat van te volgen! Al goeie tips binnen dus voor wat we verder nog kunnen doen. Maar eerst gaan we morgen naar de Galapagos eilanden! Daar kijken we natuurlijk enorm naar uit

Laughing
We zijn ruim een week offline, maar daarna volgt vast een mooi verhaal!

Pim

Typisch: Quito, 2 miljoen inwoners, nog nooit van gehoord. Wat zijn er toch een hoop plekken op de wereld waar nog ontzettend veel te ontdekken valt. Mooi dat jullie dat ook daadwerkelijk aan het doen zijn. En handig dat wij op afstand mee mogen genieten. Heel veel plezier op de Galapagos eilanden!

(Oeps, ik zie nu dat Quito de hoofdstad van Ecuador is. Had ik misschien toch iets beter moeten opletten bij topografie vroeger...)

Lia en Frans

Lieve Harmen en Imelda,

Dat ziet er prachtig uit daar zeg. Wat een stad en wat een hoogtes. Wij zitten momenteel even in Oostenrijk en ik dacht dat wij hoog zaten gisteren bij de "Grossglockner", maar dat is nog niks vergeleken met waar jullie zaten.
Geniet ontzettend op de Galapagos eilanden. We horen straks graag weer van jullie.

Diana

Foto's zien er prachtig uit. Ik hoef gelukkig niks te missen! Heel veel plezier op de Islas Galápagos. Misschien vinden jullie nog een diersoort die Darwin over het hoofd gezien heeft ;-) Have fun!
liefs,
Diana

Jacqueline

Hoi Imelda,

hemel, wat een hoogte! Gelukkig zijn jullie goed aangekomen! Afgelopen weekend was trouwens de reis naar Boedapest, was erg leuk en alles is goed verlopen!
Groetjes,
Jacqueline