Harmen en Imelda op reis door Zuid-Amerika

Mindo

Hallo allemaal!

Na de Galapagoseilanden zijn we een paar dagen in Quito gebleven en hebben wat dagtochten in de omgeving gemaakt. We hebben de Mitad del Mundo bekeken (het midden van de aarde, ofwel de evenaar) en vooral het museum dat er naast zit, dat is erg leuk! Ook zijn we een dag naar Otavalo geweest waar we de markt hebben bezocht. Op deze markt verkopen de lokale mensen allerlei dingen die ze zelf maken, zoals kleding, hangmatten, sieraden, in de mooiste kleuren! Ook zijn we naar het Condor park geweest daar, waar allerlei roofvogels te zien zijn, waaronder natuurlijk Condors.

Zondag hebben we de bus naar Mindo gepakt, waar we een paar dagen zijn gebleven. Dit is een heel klein dorpje in het Nevelwoud. We hebben er veel vogels en vlinders gezien, zijn wezen hiken langs watervallen en hebben canoping gedaan (een soort kabelbaan over de toppen van de bomen). Omdat het ook hier pinksterweekend was, wat hier groot feest op straat betekent, was het erg druk toen we in Mindo aankwamen en was er bijna geen hostel meer te vinden... maar de dag erna stroomde het dorp leeg en toen wij uiteindelijk vertrokken was er geen toerist meer te bekennen

Wink

Next stops: heetwater bronnen en daarna de jungle!

Ciao,

Harmen en Imelda

Pim

Ik lees net op internet (http://sweettravelblog.com/travels/the-markets-of-otavalo) dat ze in Otavalo in plaats van Aromat gedroogd koeienbloed over de soep strooien: hebben jullie dat ook geprobeerd? Is het niet handiger om eerst de jungle te doen, en dan lekker af te spoelen in de heetwaterbronnen? :-)

PS: Ik ben steeds de eerste die op jullie berichtjes reageert, wat bewijst dat ik een ontzettende nerd ben die constant achter z'n computer zit. Nieuwtje: deze nerd is net doctor geworden!

Wouter L.

Leuk! Ik herken al dingen (zelfs die condors -> is van een vreemde Nederlander). Alleen Mindo niet. Dat klinkt als een paradijs :) Heel veel plezier! Genoeg vitamine B slikken he in de Jungle

Groeten,
Wouter L.

Lia & Frans

Prachtig om jullie reis op afstand mee te kunnen maken op deze manier. Iedere keer weer leuk om een berichtje te lezen en die prachtige foto's te zien.
Jullie maken echt wat mee zeg, geweldig!!
Veel plezier bij die heetwaterbronnen en oppassen in de jungle hè! Word geen "Tarzan"en "Imelda".

Everlien

Leuk om te lezen hoe het jullie vergaat en wat jullie allemaal meemaken. Prachtige foto's!! Wat een ervaring zeg. En dan te bedenken dat de reis nog lang niet voorbij is! Jaloers!!!!!!!!!!!!!!!!!!