Harmen en Imelda op reis door Zuid-Amerika

De jungle

Hola!

Omdat we tussen Mindo en de Jungle een paar dagen moeten opvullen besluiten we langs Pappallacta te reizen. Dit is het dorpje met de beste thermen van Ecuador: het ligt in een vallei en heeft mooie baden, gevuld met warm water zo uit de natuur. Helemaal niet vervelend om hier wat tijd door te brengen en het is nog mooi weer ook

Cool

Maandag zijn we vanuit Lago Agrio vertrokken naar de jungle. Eerst 2 uur met een busje, daarna nog 2 uur in een kano met motor. Dan voel je je wel ¨in the middle of nowhere¨! Het reservaat heet Cuyabena en ligt in het noordoosten van Ecuador, tegen Colombia aan. We zaten in de Jamu Lodge (www.cabanasjamu.com) welke er helemaal jungle-achtig uitziet. Een paar dagen lang hebben we ons vermaakt met het spotten van allerlei dieren vanuit de kano of lopend door het woud, het bezoeken van een inheems dorpje en de sjamaan, het ´s avonds bekijken van kaaimannen, spinnen en ander gespuis en het bezoeken van een wat verder gelegen meer dat alleen peddelend bereikt kan worden. En tussendoor relaxen in de hangmatten of slapen met de jungle geluiden op de achtergrond. Super! Waar de naam regenwoud vandaan komt hebben we trouwens aan den lijve ondervonden: regen regen en nog eens regen! En als het niet regent is het er nog wel zo vochtig dat niets droog is te krijgen en alles dan nu dus ook door en door klam is...

Undecided
Maar ook met de regen is de jungle zeker de moeite waard!

Morgen pakken we de bus naar Tena. Daarna hopen we door te kunnen reizen naar Banos. In Ecuador zijn echter veel vulkanen en de vulkaan bij Banos is op dit moment zeer actief. Een week geleden is hij uitgebarsten (inclusief aswolken net als bij IJsland) dus het is afwachten of we om moeten reizen.

Adiós,

Harmen en Imelda

Pim

Kaaimannen, regen, spinnen, klamheid, regen, actieve vulkanen, regen: jullie liever dan ik! Al moet ik zeggen dat badderen in een heetwaterbron en relaxen in een hangmat met oerwoudgeluiden op de achtergrond niet onaardig klinkt.

Lia

Ha Harmen en Imelda,
Wat een fantastische reis maken jullie! En geweldige foto's. Zo leuk om het op deze manier een beetje mee te beleven! Is de regentijd nu een beetje voorbij, of krijgen jullie nog meer? En hoe is het eten in de jungle, of moet je dat eerst zelf vangen en krijg je gebakken regenwormen en knapperige maden als snack?
veel liefs, Lia

Imelda

Het eten was allemaal prima! Zeker in vergelijking met wat je normaal als Ecuadoriaan eet (als ontbijt rijst met kip en wat groente, als lunch rijst met kip en wat groente, als diner rijst met kip en wat groente...). Wel hebben we een paar mieren geproefd voor de grap, smaakten naar limoen :-)

Fabian

hoi Imelda en Harmen,

Samen met mijn mama lees ik al jullie reisverhalen en bekijk ik jullie foto's. Wat een mooie reis maken jullie! Als ik later groot ben, wil ik dat ook allemaal zien! Alleen die hele grote spinnen hoop ik nooit tegen te komen...

Groetjes van Fabian, en van zijn mama Femma

Japio

GENIAAL!
Leuk om te lezen en de foto's te zien!

ENJOY! [Habba Habba]