Harmen en Imelda op reis door Zuid-Amerika

Cuenca

Hallo allemaal!

Ruim een week verder alweer, wat gaat de tijd snel! Maar aan de andere kant hebben we in een paar dagen zoveel afgereisd dat dat helemaal niet zo voelt...

Na de jungle zijn we naar Tena gegaan, waar we 3 nachten zijn gebleven. We hebben de grotten van Jumandi bezocht, waar je met een gids en zaklamp doorheen gaat. Soms wadend door het water, soms meer klauterend. Het is maar een kort tochtje (30min ofzo), maar leuk om te zien! En je komt bovenop een berg er weer uit met mooi uitzicht. De andere dag hebben we een trip gemaakt naar een canyon in de jungle. Zwemmen bij watervallen, waden door het water, klimmen en klauteren door de jungle, het was er erg mooi! En de gids wist veel over de (medicinale) planten die er te vinden zijn.

We hadden gehoopt na Tena door te kunnen reizen naar Baños, maar de vulkaan Tungurahua daar vlakbij is nog erg actief. De activiteit neemt zelfs nog toe en er waren geruchten dat het dorpje misschien geevacueerd gaat worden. Dus het leek ons verstandig dit plaatsje toch maar over te slaan... Jammer maar helaas! We rijden er wel met de bus langs, maar veel zie je er niet van... Dus dan maar door naar het kratermeer Quilotoa. Dit is een hele reis! We nemen eerst de bus van Tena naar Ambato, stappen daar over op de bus naar Latacunga, daar weer in een bus naar Zumbahua en vanaf daar achter in een soort pickup truck nog 1,5 uur naar het dorpje Chugchilan. Helemaal niet verwacht dat dit uberhaupt in 1 dag kon, maar als je zegt dat je daarheen op weg bent dan wordt je gewoon van de ene in de volgende bus geschoven

Wink
Moe van de reis hakte de hoogte er toch wel in, het dorpje ligt op ongeveer 3200m. Maar het hostel was geweldig en een goede nachtrust scheelt enorm! De dag erna bekijken we het meer dat nog een stukje hoger ligt. Vanaf de rand van de krater kijk je een enorme diepte in naar het meer, prachtig! (helaas kan de computer hier geen USB aan dus op de foto´s zullen jullie even moeten wachten).

Nu zitten we al een paar dagen in Cuenca. Na 3 lange reisdagen achter elkaar is het tijd voor wat rust! Cuenca is een leuke stad, het centrum ziet er nog oud uit en er is genoeg te doen hier en in de omgeving. En Harmen kan nu mooi de eerste wedstrijd van het NL elftal kijken, al is dat morgen erg vroeg, al om 6.30 uur....

Undecided
We vermaken ons dus nog wel even voordat we weer doorreizen richting Peru!