Harmen en Imelda op reis door Zuid-Amerika

Vaarwel Ecuador...

Hallo allemaal,

Na een week in Cuenca en omgeving zijn we verder gegaan naar Vilcabamba. Een klein dorpje in een mooie vallei in het zuiden van Ecuador. Het klimaat is hier erg aangenaam en varieert vrijwel niet door het jaar heen. De mensen worden mede daardoor erg oud hier (velen > 100 jaar). We hebben een leuke hike gemaakt en zijn een middag wezen paardrijden om de vallei heen. Het hostel was erg relaxt met geweldig uitzicht en natuurlijk hangmatten! Zijn ze erg fan van hier en daar maken wij natuurlijk graag gebruik van :-)

Na een paar dagen was het tijd afscheid te nemen van Ecuador en de grens met Peru over te steken. De meeste toeristen doen dit meer in het westen van Ecuador, maar vanuit Vilcabamba kan je ook door naar het zuiden. Dit traject is wat lastiger, maar het ging eigenlijk vrij soepel. Vooral doordat we twee andere toeristen tegenkwamen waar we nu een paar dagen mee optrekken. Een deel van de vervoersmiddelen ging per 4 of 5 personen, als je dan de enige toerist bent die het traject aflegt is dat niet makkelijk (of heel duur)! Vanaf Vilcabamba met de bus naar Zumba, daar in een Ranchero (omgebouwde truck met bankjes erin) naar de grens. Lopend de brug naar Peru oversteken en daarna met een soort taxi naar het eerste beetje fatsoenlijke plaatsje 2 uur verderop. Alles over zandwegen die meer kuil dan weg zijn en de bergen op en af kronkelen... De volgende dag met 2 minibussen, 3 motor-riksjas en weer een taxi door naar onze voorlopige bestemming: Chachapoyas. Alles bij elkaar een geweldig mooie trip en leuk avontuur!

Sommige dingen zullen we van Ecuador niet gaan missen (zoals de agressieve honden en de eeuwige oploskoffie) maar de geweldige natuur en vriendelijke mensen absoluut wel! En ook de enorme diversiteit aan vruchten en de verse sappen die je daarvan kan krijgen :-d We hebben een geweldige tijd gehad in Ecuador!

Groetjes,

Harmen en Imelda

Pim

Bij Peru denk ik altijd aan een Suske & Wiske-boek (wat waren die boeken geweldig!) waarin ze een avontuur beleven in de bergen van Peru. Hoop dat de avonturen van Harmen & Imelda in Peru net zo spannend zijn. Wat zijn de meest opvallende verschillen tussen Ecuador en Peru?

Frans

Wat een reizigers zijn jullie en wat een belevenissen.
Nauwelijks te bevatten vanuit zo'n oranje gekleurd landje waar wij nu wonen.
Hebben jullie wel een vuvuzela bij jullie en zijn jullie wat verkleed. Als nederlander moet je wel wat herkenbaar zijn momenteel hoor.
Leuk om weer van jullie te horen.

Thijmen

Wat een verhalen!
Nou ben ik, als spaanssprekende, natuurlijk benieuwd hoe het met jullie spaans zit! Maar dat zit vast wel goed zo te merken!!!!!
Wat een mooie fotos, vooral de spin en de vogels hebben jullie prachtig kunnen fotograferen!!

Kurt

He Imelda, ook ik ben een trouwe volger van je verhalen. Ik ga bijna ook maar dagen sparen om dit te mogen meemaken. Wat een gave foto's!!! Ik hoop dat je met volle teugen geniet. Maar als ik je reisverhalen lees denk ik soms wel ohhh wordt ze niet wagenziek, geen hoogtevrees?? Stoer hoor! Wij gaan hier wel door met ons saai kantoorbaantje!

Jacqueline

Hemel, 100 jaar! Dat moet wel een gezonde omgeving zijn, misschien moeten we met zijn allen daar gaan wonen. Maar dan is het vast niet zo mooi meer...